Infolinia: 801 61 62 61 | 794 464 464 | 12 631 38 30 Live chat: porozmawiaj z konsultantem
  •  

    Miejsce użytkowania:
    * nie wybrano

  •  

    Przeznaczenie do druku:
    * nie wybrano

Krok   Potrzebuję drukarki:
  • Producent urządzenia:

    * nie wybrano

    Brother Canon Dell Dymo Epson HP Konica-Minolta Kyocera-Mita Lexmark Nashuatec Oki Panasonic Philips Ricoh Sagem Samsung Xerox Zebra 
  • Seria urządzenia:

    * nie wybrano

  • Model urządzenia:

    * nie wybrano

Zobacz

Artykuły

Wszystkie
Aktualności
Nowości i wydarzenia
Testy i recenzje
Technologie
Poradniki

Osiołkowi w żłoby dano

dodano: 13 kwietnia 2007

Czym kierować się przy zakupie drukarki dla średniej wielkości firmy i domowego biura? Wybrać kolorową czy czarno-białą? Laserową? Sieciową? A może urządzenie wielofunkcyjne?
Przedstawiamy 10 zasadniczych pytań i 10 prostych odpowiedzi, które pomogą uniknąć nieudanych zakupów...

1. Drukarka laserowa czy atramentowa?

Dziś za szybką, jednoprzebiegową, kolorową drukarkę laserową zapłacimy nieco ponad 1tys zł, a za drukującą w czerni około 500zł. Drukarki laserowe oferują szybszy druk oraz niższe koszty eksploatacji. Idealnie nadają się do druku tekstu oraz grafiki. Toner laserówek jest bardzo odporny na działanie czasu, a atrament może zeschnąć.


2. Drukarka kolorowa czy czarno-biała?

Drukarki kolorowe są nieco droższe od swoich czarno-białych odpowiedników, jeżeli jednak nasze dokumenty wykorzystujemy do kontaktów firmy z otoczeniem, warto zainwestować w wizerunek i przygotować kolorowe wydruki.


3. Drukarka czy urządzenie wielofunkcyjne?

Jednym z ważniejszych argumentów przemawiających za zakupem urządzenia wielofunkcyjnego jest oszczędność zajmowanego przez nie miejsca oraz pieniędzy wydawanych na materiały eksploatacyjne i energię elektryczną. Koszt zakupu i eksploatacji faksu, drukarki, kserokopiarki i skanera jest wyższy, niż urządzenia wielofunkcyjnego.


4. Policz ile stron dziennie będziesz drukował

Każda drukarka ma określoną maksymalną liczbę stron, jaką jest w stanie bezawaryjnie wyprodukować w ciągu miesiąca. W przypadku najtańszych monochromatycznych drukarek laserowych jest to kilka tysięcy stron.


5. Drukarka sieciowa czy zwykła?

Dzięki portowi sieciowemu do drukarki podłączymy wszystkie komputery w biurze. Po podłączeniu drukarki do Internetu można wysyłać z niej e-maile i drukować dokumenty bezpośrednio z poczty elektronicznej. Niektóre drukarki sieciowe wyposażone są w twardy dysk , dzięki czemu mają funkcję druku poufnego – dokument zostaje zapisany na dysku twardym drukarki i może zostać wydrukowany wyłącznie po wpisaniu odpowiedniego hasła na panelu urządzenia. Innym zabezpieczeniem przed dostaniem się dokumentów w niepowołane ręce jest opcja druku na żądanie, czyli o określonej przez drukującego godzinie.


6. Sprawdź, jakie dodatkowe opcje oferuje drukarka.

Nowoczesne drukarki oferują wiele ciekawych funkcji – druk dwustronny, pracę z siecią, licznik wydrukowanych stron, itd. Urządzenia i dostosowane do nich materiały eksploatacyjne firmy OKI pozwalają na łatwe zaprojektowanie i wydruk broszur, ulotek, folderów, naklejek na płyty CD, wizytówek i bannerów (nawet do 1,2 m długości) w wysokiej, profesjonalnej jakości. Firma OKI Printing Solutions dodaje do swoich drukarek programy umożliwiające kontrolę kosztów wydruku i eksploatacji drukarki, łatwe zarządzanie drukarkami w sieci oraz kompletny druk stron internetowych.


7. Zwróć uwagę na koszty eksploatacji.

Cena zakupu drukarki może być niska, a koszty materiałów eksploatacyjnych wyższe niż u konkurencji. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest kupno nieco droższej drukarki, która ma niższe koszty eksploatacji (niż odwrotnie). Zwróć uwagę na pojemność tonera. Każdy producent podaje orientacyjną liczbę stron, na jaką powinien wystarczyć toner. Dobrze jest porównać koszt wydrukowania jednej strony z urządzeń różnych producentów, aby wybrać najlepiej.


8. Sprawdź jakość i szybkość druku oraz funkcjonalność drukarki

Poproś obsługę sklepu o wydrukowanie kilku takich sam stron testowych drukarek, które bierzesz pod uwagę. Strony te powinny zawierać tekst, grafikę oraz fotografie, tak aby można było porównać jakość ich wydruku. Zwróć przy okazji na łatwość obsługi.


9. Dowiedz się, czy producent oferuje serwis w miejscu instalacji.

Bywa, że drukarka, tak jak każde urządzenie mechaniczne, się zepsuje. Serwis w miejscu instalacji ułatwi Ci życie.


10. Zorientuj się, jak długą gwarancję oferuje producent.

Im dłuższa gwarancja, tym producent jest pewniejszy jakości swojego produktu.

z artykułów:

Komentarze:

Nick:
Treść:
Informujemy, że z dniem 29 lutego 2020 r. administratorem danych osobowych w naszym sklepie jest Centrum Druku AM Stachura sp.k. z siedzibą w Krakowie (30-054), ul. Czarnowiejska 43, KRS: 0000830855. Twoje dane przetwarzane będą w celach związanych z obsługą zapytań i realizacją zamówień zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – RODO.
Używamy reCaptcha Google - zobacz Politykę Prywatności i Warunki Usługi.
Ważne! Strona internetowa Centrum Druku stosuje pliki cookies, tzw. ciasteczka, są one wymagane do poprawnego jej funkcjonowania. Aby aktualizować wybór dodatkowych usług korzystających z ciasteczek, kliknij wybierz zgody lub dowiedz się więcej na temat cookies i naszej polityki prywatności.
Informujemy, że z dniem 29 lutego 2020 r. administratorem danych osobowych w naszym sklepie jest Centrum Druku AM Stachura sp.k. z siedzibą w Krakowie (30-054), ul. Czarnowiejska 43, KRS: 0000830855. Twoje dane przetwarzane będą w celach związanych z obsługą zapytań i realizacją zamówień zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – RODO.