Infolinia: 801 61 62 61 | 794 464 464 | 12 631 38 30 Live chat: porozmawiaj z konsultantem
  •  

    Miejsce użytkowania:
    * nie wybrano

  •  

    Przeznaczenie do druku:
    * nie wybrano

Krok   Potrzebuję drukarki:
  • Producent urządzenia:

    * nie wybrano

    Brother Canon Dell Dymo Epson HP Konica-Minolta Kyocera-Mita Lexmark Nashuatec Oki Panasonic Philips Ricoh Sagem Samsung Xerox Zebra 
  • Seria urządzenia:

    * nie wybrano

  • Model urządzenia:

    * nie wybrano

Zobacz

Artykuły

Wszystkie
Aktualności
Nowości i wydarzenia
Testy i recenzje
Technologie
Poradniki

Jak marki budują lojalność dzięki cyfrowym etykietom?

dodano: 30 czerwca 2023

Na rynku pełnym konkurencji spersonalizowany nadruk na opakowaniach to wyjątkowy sposób na wyróżnienie Twojej firmy na tle konkurencji. Czy pakujesz i wysyłasz swoje produkty w ten sam sposób od lat, a nawet dziesięcioleci? Jeśli tak, nadszedł czas, aby odłożyć na bok stare wyobrażenia o tym, jak powinien wyglądać proces pakowania i wysyłki.

Personalizacja i dostosowanie do indywidualnych potrzeb to rosnące trendy konsumenckie, które są szeroko i skutecznie promowane przez znane koncerny. Prawdopodobnie najbardziej znanym przykładem zindywidualizowanych etykiet produktowych był „Project Connect” Coca-Coli, w ramach którego koncern zamienił branding swoich etykiet na 150 najpopularniejszych imion w Australii. Kampania odniosła ogromny sukces, dostarczając milionom ludzi dreszczyku emocji związanego z zakupem produktu z własnym nazwiskiem.

Coraz więcej firm nadaje swoim produktom osobisty charakter poprzez samodzielny druk etykiet, aby tworzyć spójne doświadczenia własnej marki. Europejskie Stowarzyszenie Projektowania Marek i  Opakowań (European Brand & Packaging Design Association) informuje, że 63% właścicieli znanych marek, sprzedawców detalicznych, dostawców, agencji i specjalistów ds. opakowań uważa, że te spersonalizowane zwiększają sprzedaż, a  52% twierdzi, że wpływa to pozytywnie na lojalność klientów.

Digitalizacja i elastyczność

Na rynku etykiet 30% wartości stanowi druk cyfrowy, który jest uzupełnieniem konwencjonalnej technologii i pomaga optymalizować produkcję opakowań. Stały wzrost handlu elektronicznego generuje popyt na cyfrową produkcję opakowań wraz z etykietami, ponieważ e-ccomerce wymaga zwinności i szybkości. Model „Web-to-print – bardzo popularny w druku komercyjnym – przenika obecnie do sektora etykiet i opakowań. Druk cyfrowy otwiera drzwi dla filozofii zorientowanej na klienta, ułatwiając dostarczanie spersonalizowanego druku na opakowaniach, co wpływa na lepszą kontrolę łańcucha dostaw i zwiększa widoczność produktów.

Różnorodność rynków

Wiele firm w Polsce sprzedaje swoje produkty zarówno lokalnie, jak i na zagranicznych rynkach, dlatego potrzebują spersonalizowanych opakowań, które spełniają wymogi danych rynków zbytu. Chcą drukować zmienne dane dostosowane językowo do danego kraju, oferując spersonalizowane produkty na żądanie. Wielu dostawców szuka też możliwości zdecydowanego skrócenia czasu wprowadzenia nowego opakowania. Ważne jest, aby móc szybko dokonywać zmian w projektach i  drukować je w liczbie akurat wymaganej. Jeżeli preferujemy wydruki monochromatyczne, to dobrym rozwiązaniem są drukarki termiczne Zebra dostosowane do wymagań wielu branż — od gastronomii, logistyki, po urzędy, szpitale itp.

Indywidualne projekty

Opakowania i druk cyfrowy to narzędzia, za pomocą których marki mogą opowiadać swoją historię i wyróżniać się wśród konsumentów. Jasne kolory, żywe grafiki i zabawny układ to koncepcje projektowe, które mogą uczynić produkt bardziej atrakcyjnym na półce i spodobać się różnym odbiorcom.  

Asortyment wysokiej jakości wymaga opakowania premium, z użyciem odpowiednich nośników, często w różnych rozmiarach i drukowanego ze zmiennymi danymi w  krótkich seriach. Zamawianie etykiet w drukarni staje się mocno nieekonomiczne i coraz bardziej problematyczne ze względu na m.in. długi czas oczekiwania na zamówienie czy potrzebę drukowania etykiet w  zbyt dużych nakładach względem rzeczywistych potrzeb. Warto rozważyć zakup własnego urządzenia z automatycznym podajnikiem i paletą kolorów uwzględniającą kolor biały — co zapewni pełną dowolność projektu, jak i materiału opakowania, na którym drukujemy – czy jest on kolorowy lub gładki.

W połączeniu z przyciągającym wzrok projektem, użycie kodów QR na opakowaniach to kolejny sposób na podniesienie jakości obsługi klienta i stworzenie niezapomnianego wrażenia z rozpakowywania zamówienia. Kody QR są obecnie jednym z najlepszych narzędzi do budowania tożsamości marki. Stają się wraz z chipami NFC niezbędne w budowaniu innowacyjnych kampanii marketingowych, aby poprawić pozycję marki w niezwykle konkurencyjnym środowisku.

Dobrym rozwiązaniem do tworzenia tego typu etykiet jest model Epson ColorWorks C7500, który drukuje wysokiej jakości naklejki dostosowane do indywidualnych potrzeb na żądanie. Urządzenie jest wyposażone w nowoczesną głowicę drukującą PrecisionCore, która zapewnia najwyższą jakość wydruku. Technologia kontrolująca stan dyszy (NVT) oraz matryca igłowa zastępująca zablokowaną dyszę gwarantują dokładność wydruku i zapobiegają występowaniu błędów wydruku lub martwych pikseli. 

Drukarka przemysłowa C7500 pozwala drukować wysokiej jakości etykiety, w tym na produkty spożywcze, przesyłki pocztowe czy nawet etykiety energetyczne i etykiety GHS. Dzięki dużej szybkości drukowania (300 mm/s) możliwe jest drukowanie w kolorze z taką samą prędkością, co w przypadku niektórych termicznych drukarek monochromatycznych.

Zrównoważone rozwiązania w zakresie druku cyfrowego

Technologia druku cyfrowego zapewnia klientom większą elastyczność przy krótszych nakładach (niższe minimalne zamówienia) i wyższym poziomie personalizacji. Innymi słowy, druk cyfrowy obniża bariery wejścia na rynek opakowań spersonalizowanych.

Jeśli chcesz drukować etykiety wtedy, gdy ich potrzebujesz, w określonej ilości, skontaktuj się z nami. Możemy pomóc w optymalnym wyborze drukarki etykiet w pełni dopasowanej do Twoich potrzeb!


 


autor: Patrycja Blechinger
z artykułów:

Komentarze:

Nick:
Treść:
Informujemy, że z dniem 29 lutego 2020 r. administratorem danych osobowych w naszym sklepie jest Centrum Druku AM Stachura sp.k. z siedzibą w Krakowie (30-054), ul. Czarnowiejska 43, KRS: 0000830855. Twoje dane przetwarzane będą w celach związanych z obsługą zapytań i realizacją zamówień zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – RODO.
Używamy reCaptcha Google - zobacz Politykę Prywatności i Warunki Usługi.
Ważne! Strona internetowa Centrum Druku stosuje pliki cookies, tzw. ciasteczka, są one wymagane do poprawnego jej funkcjonowania. Aby aktualizować wybór dodatkowych usług korzystających z ciasteczek, kliknij wybierz zgody marketingowe lub dowiedz się więcej na temat cookies i naszej polityki prywatności.
Informujemy, że z dniem 29 lutego 2020 r. administratorem danych osobowych w naszym sklepie jest Centrum Druku AM Stachura sp.k. z siedzibą w Krakowie (30-054), ul. Czarnowiejska 43, KRS: 0000830855. Twoje dane przetwarzane będą w celach związanych z obsługą zapytań i realizacją zamówień zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – RODO.