Rodzaj urządzenia:
* nie wybrano
Miejsce użytkowania:
* nie wybrano
Przeznaczenie do druku:
* nie wybrano
Firma HP zrealizowała długoterminowy projekt druku spersonalizowanych etykiet za pomocą cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo z serii WS6000. Projekt ten był związany z największą w historii spersonalizowaną kampanią marki Coca-Cola pod nazwą "Share a Coca-Cola" ("Podziel się Coca-Colą”), która rozpoczęła się w całej Europie 1 maja.
Celem kampanii Coca-Coli było bezpośrednie zaangażowanie klientów z 32 krajów. Tradycyjne logo firmy na butelkach napojów Coca-Cola, Coca-Cola Light, Coca-Cola Zero zostało zastąpione przez 150 najpopularniejszych w każdym kraju imion, pseudonimów i słów wyrażających uczucia.
W projekcie połączono dwie technologie druku – tradycyjną i cyfrową HP Indigo, aby wyprodukować 800 milionów wysokiej jakości spersonalizowanych etykiet. „W kampanii "Share a Coca-Cola" opakowania odgrywają bardzo istotna rolę. Fizyczna butelka została powiązana z kanałami komunikacyjnymi online, takimi jak media społecznościowe i treści internetowe generowane przez użytkowników” – powiedziała Marit Kroon, dyrektor ds. marketingu na Europę w firmie Coca-Cola. „Dzięki zdolności do personalizacji tak wielkiej liczby etykiet z zachowaniem jakości i spójności wymaganej przez Coca-Colę, cyfrowe maszyny drukarskie HP Indigo otwierają nowe perspektywy w zakresie kampanii kreatynwych”.
HP Indigo gwarancją wydajności i jakości
Projektem kierował Peter Overbeek z firmy ESHUIS wyspecjalizowanej w drukowaniu etykiet, mającej siedzibę w holenderskiej miejscowości Dalfsen. Koordynował produkcję spersonalizowanych etykiet na 12 cyfrowych maszynach drukarskich HP Indigo WS6000 o ośmiu drukarniach w całej Europie. Maszyny pracowały 24 godziny na dobę przez około trzy miesiące. Wydrukowały prawie 800 milionów etykiet, co jest największym jak dotąd zadaniem zrealizowanym przez urządzenia tego typu.
Najpierw wydrukowano stałą treść etykiet metodą tradycyjną na folii BOPP o grubości 38 mikronów, a następnie spersonalizowano te etykiety, nanosząc na nie imiona za pomocą cyfrowych maszyn drukarskich HP Indigo WS6000. Wszystkie maszyny HP Indigo użyte w tym projekcie zostały skonfigurowane jednakowo, co zapewniło spójność procesów produkcyjnych.
Ponadto, aby firmowy kolor Coca-Coli był zawsze identyczny, dział HP Indigo stworzył specjalny czerwony atrament Coca-Cola Red Ink, który jest standardem dla wszystkich materiałów drukowanych metoda tradycyjną i cyfrową w ramach kampanii "Share a Coca-Cola". Atrament ten posłuży również jako wzorzec dla materiałów Coca-Coli w przyszłości.
„Dzięki zindywidualizowanym opakowaniom, które wyróżniają się na sklepowych półkach, firmy takie jak Coca-Cola mogą silniej związać klientów ze swoja marką” – powiedział Alon Bar-Shany, wiceprezes i dyrektor generalny działu maszyn drukarskich Indigo w HP. „Cyfrowe maszyny drukarskie HP Indigo WS6000 sprawdziły się znakomicie w długich cyklach drukowania. Umożliwiły terminową realizację projektu na tak wielką skalę, spełniając równocześnie wysokie wymagania standardów marki Coca-Cola”.